چادر

پارچه چادری که چروک نشود

پارچه-چادری-که-چروک-نشود

اول از همه باید بدانید اینکه پارچه چادری شما چروک می‌شود یا نه، به دو عامل بستگی دارد: 1. جنس پارچه چادری و 2. نوع شستن چادر مشکی.

کاربردهای انواع پارچه چادری را بیشتر بشناسید

شما هم دوست دارید وقتی چادر را از روی چوب لباس یا کمد برمیدارید، بدون نیاز به اتو سریع روی سر بندازید و از خونه خارج بشید؟

در حال حاضر پارچه چادر مشکی‌های زیادی در بازار است. معروف ترین آنها شامل انواع کرپ، انواع ندا، انواع کن کن و … است. 

اما هرکدام از این پارچه ها چه کاربردی دارند یا برای چه استفاده ای مناسب هستند؟

پارچه چادری کرپ

پارچه کرپ یا حریراسود، یک نوع پارچه بادوام، بسیار مشکی و بدون نخ کشی است. این پارچه

  1.  چروک نمی شود

  2. خاک نمی گیرد

  3. پرز نمی گیرد

  4. دوام بسیار بالایی دارد.

  5. رنگ مشکی آن به بوری نمی زند.

  6. تار و پود پارچه از طریق چشم کاملا مشخص است.

عیب چادر کرپ

این پارچه به دلیل بافت نسبتا درشت به نسبت پارچه های مجلسی مثل ندا و کن کن، ریزش کمی دارد و میزان بسیار کمی حالت پف به خود میگیرد.

کاربرد پارچه کرپ

از این نوع پارچه بیشتر برای استفاده روزمره، خرید و دانشگاه استفاده می‌شود. ویژگی خاص کرپ ها این است که درصد نخ کشی و چروک شدن بسیار پایینی نسبت به دیگر پارچه ها دارند اما ریزش زیادی ندارند درنتیجه این پارچه چندان مجلسی به نظر نمی‌رسد.

مقاله مرتبط  انواع چادر نماز و پارچه چادرنمازی

پارچه های کرپ، خود انواع مختلفی دارند مثل کرپ ایرانی، کرپ کره، کرپ مهاراجه و … . تفاوت این پارچه های کرپ در میزان ضخامت، لطافت،مشکی بودن و قیمت پارچه هاست.

مقاله مرتبط: پارچه چادری جنس کرپ ایرانی بهتراست یا کرپ کره؟

بنابراین پارچه کرپ بهترین انتخاب برای استفاده روزمره شما و دختران زیباتون هست؛به دلیل دوام زیاد و عدم نیاز به اتو؛ البته اگر بدرستی پارچه چادری را شستشو کنید.

قیمت چادر کرپ

چادر های کرپ بسته به نوعشان قیمت متفاوتی در بازار دارند. چادر کرپ ایرانی پایین ترین قیمت به نسبت دیگر انواع کرپ را به خود اختصاص داده است و بعد از آن پارچه چادری کرپ کره.
اگر میخواهید یک چادر مناسب استفاده روزمره با جنس بهتری تهیه کنید و قیمت‌ آن برای شما در اولویت نیست، پیشنهاد ما چادر کرپ مهاراجه است.

قیمت انواع چادر با جنس کرپ را میتوانید در فروشگاه اینترنتی ایران حجاب مشاهده کنید.

پارچه چادری کن کن 

  پارچه کن کن به عنوان یک پارچه خیلی سبک و بسیار نرم در بازار نام برده می شود و ظاهر براقی دارد اما نکته ی قابل توجه این که پارچه چادری کن کن نیز در بازار با کیفیت های متفاوتی وجود دارد.
این نوع پارچه درحال حاضر چندان عرف نیست و دیگر پارچه های زیر مجموعه کن کن مثل انواع چادر ندا، جایگزین آن در بازار شده است.

پارچه چادری ندا

پارچه های ندای موجود در بازار شامل پارچه ندا قطری، ندا امارات و … است. این نوع پارچه یک نوع پارچه چادری کن کن است، بنابراین دارای ریزش خوبی است و برای استفاده به عنوان پارچه مجلسی گزینه مناسبی است

مقاله مرتبط  مانتو عبایی و چادر مشکی اقتصادی و باکیفیت

عیب چادر کن کن و ندا

ولی پارچه های کن کن از جمله ندا همگی درصدی نخ کشی دارند و به نسبت پارچه های کرپ نیاز به نگهداری بیشتری هم دارند.پارچه های ندا بسته به نوعشان درصد چروک شدن متفاوتی دارند. معمولا پارچه چادری ندا امارات بهترین نوع ندا است و اگر بدرستی شستشو شود، چروک نمی شود و خط تای چادر روی آن نمی ماند.
در فروشگاه ایران حجاب پارچه چادری ندا امارات با نام تجاری الماس بفروش میرسد ولی این نام عمومیت ندارد و با پارچه الماس دیگر فروشگاه های چادر مشکی متفاوت است.

درحال حاضر کلیه چادر مشکی های ایران حجاب را با جنس های کرپ ایرانی، کرپ کره و کرپ مهاراجه و  الماس در فروشگاه ایران حجاب میتوانید خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *